Tento týden Příští týden

Pro každý den

Pro každý den s upraveným jídelníčkem

Speciální programy

JARNÍ DETOX
PRO ZDRAVÍ NA CESTY

Mojemenu

Jaký vybrat program?

Přiobjednejte si

Jaký vybrat program?

Přiobjednejte si

Často kladené otázky

Pročtěte si odpovědi na nejčastější dotazy zákazníků. Nenašli jste odpověď? Napište nám e-mail, nebo zavolejte na +420 517 070 333.

 
Zdravé stravování - příprava pokrmů

Pro přehlednost jsme dotazy rozdělili:

Otázky na jídelníček a složení jídel

Kdo sestavuje jídelníčky?

Jídelníček ke každému programu je sestaven nutriční specialistkou Mgr. Kateřinou Šimkovou (Masarykova univerzita, lékařská fakulta, obor výživa člověka) a jejím týmem.

Je krabičkové stravování určeno pouze pro redukci hmotnosti?

Ne. Zdravé stravování připravuje mimo speciálních redukčních programů i vyvážený jídelníček na dlouhodobé stravování pro všechny, kteří se chtějí stravovat zdravě a pestře, a nemají čas nebo nechtějí vařit. V nabídce máme také programy pro vegany nebo kojící maminky. V neposlední řadě mohou krabičkové stravování využít lidé, kteří aktuálně pracují z domova nebo nemohou opouštět domov. Zajišťujeme přípravu a rozvoz jídel také pro seniory i celé rodiny.  

Opravdu pokrývá váš jídelníček veškeré nutriční potřeby? Nemusím užívat další vitaminy/minerální látky/potravinové doplňky?

Celodenní jídelníček je sestaven tak, aby pokryl energetickou potřebu a ostatní nutriční požadavky člověka dle zvoleného programu (bílkoviny, sacharidy, tuky atd.). Doporučujeme jíst ke krabičkám až 400 g čerstvé zeleniny. Žádné doplňky stravy nejsou pro zdravého člověka zapotřebí. Pokud máte specifické dietetické požadavky například z důvodu vašeho zdravotního stavu, vždy je konzultujte s vaším lékařem. 

Nejsem si jistý, že budu schopný jíst jen „zdravé a dietní“ potraviny, mám svoje oblíbená jídla!

Naši zákazníci se již přesvědčili, že jíst zdravě neznamená jen konzumovat naklíčené zrní a ovesné vločky. Vyvážená strava může být současně pestrá a chutná! Navštivte rubriku programy (u každého z nich najdete fotogalerii jídel) a prohlédněte si týdenní jídelníček, tak zjistíte před objednávkou, jaká jídla můžete očekávat. Další možností je objednat si dovoz krabiček na zkušební týden.

Dietám nevěřím – mám obavy z jo-jo efektu, hrozí při konzumaci krabiček?

Jo-jo efekt nastává, pokud hladovíte. U krabičkové diety netrpíte hladem, ale jíte přiměřenou a vhodnou stravu po celý den. Důležité je také zvolit správný stravovací program. Nevíte-li si rady, naši operátoři a nutriční tým vám s výběrem pomůžou.

V průběhu odběru krabiček věnujte pozornost velikosti porcí a skladbě jídel. Až se rozhodnete s odběrem naší krabičkové diety skončit, tak se vám aktivní přístup vyplatí, protože setrváte ve správném stravovacím režimu. Krabičková dieta vás naučí správné návyky stravování, uděláte si představu o vhodné velikosti porcí, úpravě jídel a jejich složení. Bude tak pro vás snazší si udržet optimální hmotnost.

Jak často se jídla opakují?

Snažíme se, aby se jídla opakovala co nejméně v průběhu roku, případně vytváříme variace na jídla, která měla nejvíce pozitivních ohlasů. Za dobu našeho fungování máme vytvořenou databázi více jak 20 000 receptů. Pravidelně si do našeho gastroprovozu zveme špičkové tuzemské i zahraniční kuchaře (např. J. Punčochář, M. Ihnačák, Z. Křížek, R. David a další), kteří náš kuchařský tým školí, inspirují a seznamují s novými trendy.

Jsou vaše jídla čerstvá, nebo vaříte na více dnů najednou?

Nevaříme na více dnů najednou, ale každý den pro vás vaříme čerstvě připravené jídlo. Jídla chystáme od úplného základu, jednodruhové koření a bylinky, výborné vlastní vývary a těstoviny. Pečivo bereme od lokálního výrobce.

Jaké používáte suroviny?

V naprosté většině případů používáme čerstvé suroviny. Pouze výjimečně používáme mražené (například u mořských ryb, které u nás nejsou jinak k dostání, nebo sezonně dostupné ovoce a zeleninu).

Nabízíte jídelníček pro diabetiky?

Ano a pro diabetiky je naše dieta velmi vhodná! Pokud trpíte diabetem, je pro vás vyvážená a pravidelná strava důležitá a vede ke zlepšení zdravotního stavu. Pro objednání diabetického jídelníčku stačí tuto skutečnost uvést do objednávkového formuláře, nebo našim pracovníkům při telefonické objednávce. Nahradíme cukr, med a jiné nevhodné potraviny náhradními sladidly nebo potravinami vhodnými. Na etiketě našich jídel najdete pro váš přehled informace o obsahu makronutrientů. Každopádně doporučujeme jídelníček konzultovat s vaším lékařem.

Nejím některé potraviny, dokážete mi upravit jídelníček dle mých požadavků?

Ano, úpravy jsou možné, v některých případech to ale může být na úkor pestrosti jídelníčku.

 

Hlídám si obsah soli, jak jsou na tom vaše jídla s jejím obsahem?

To rádi slyšíme. Většina lidí je zvyklá na slanější chutě, neboť jejich stávající jídelníček obsahuje hodně průmyslově vyráběných potravin, které mají příliš vysoký obsah soli. Proto se jim naše jídla mohou zdát méně dochucená, jelikož se snažíme méně solit. Doporučený denní příjem soli je 5 g a tuto hranici překračuje dospělý člověk v ČR trojnásobně. Pro představu: 1 kávová lžička obsahuje cca 8 gramů soli.

Otázky ohledně rozvozu, distribuce a balení, reklamací

Jakým způsobem je jídlo uchováno během rozvozu?

Jídlo je uskladněno během rozvozu v chladicích vozech.

Kolik stojí rozvoz?

Platíte pouze cenu dle našeho ceníku, nic navíc. Cena za rozvoz je zahrnutá v ceně jídel.

V kolik hodin mi jídlo dovezete? Mohu si vybrat konkrétní čas doručení?

Jídla rozvážíme podle rozvozového plánu (pro každý okruh může být jiný časový plán – kontaktujte operátorku zákaznického centra pro informace).

Konkrétní (a stálý) čas doručení bohužel nastavit nelze (ani za příplatek). Abychom mohli nabídnout příznivou cenu (a šetřili životní prostředí), snažíme se, aby naše auta najezdila co nejméně kilometrů. S ohledem na to řadíme zákazníky na trasy dle dodací adresy a není možné zajistit doručení v konkrétní čas dle přání klienta.

Vím, že v určitý den nebudu v obvyklou dobu doma, můžu změnit dobu závozu?

Dejte dopředu vědět operátorovi, společně se domluvíte na změně adresy či jiných možnostech. Možnosti doručení podléhají aktuálním možnostem řidiče (počet zastávek na trase, aktuální dopravní situace, možnost vrátit se do místa v jiný čas atd.)

Potřebuji zrušit již objednané a zaplacené dny, je to možné?

Ano, samozřejmě – dejte nám vědět, které dny potřebujete odhlásit. Již zaplacené dny vám vykompenzujeme dodávkou jídel na jiné dny, dle vašeho přání. Respektujte prosím nutnost dát nám změnu vědět 3 pracovní dny dopředu, později již není možné objednávku na daný den změnit.

Je možné vrátit použité jednorázové obaly? 

Ano, podrobnosti zde

Je možné využít opakovaně použitelné obaly?

Bohužel ne. Denně vaříme jídlo pro více jak 4500 klientů a není technicky možné, abychom prováděli sanitaci jídlonosičů a jejich distribuci zpět majitelům. Dozorové orgány tolerují tento systém u malých provozů za podmínky, že klient donese obal, do kterého se hned jídlo naplní.

Naše obaly jsou plně recyklovatelné a platíme poměrně vysoké poplatky do fondu EKO-KOM, který zajišťuje recyklaci většiny obalů v ČR.

Podle statistik průměrný občan ČR vyprodukuje 400 kg odpadu ročně. Pokud se stravujete s námi, misky, sáčky a lahvičky vytvoří za rok odpad do 80 kg. Navíc nedochází k plýtvání s jídlem. Věříme, že v porovnání s průměrem to není tak špatné!

Vaříte na svátky?

Většinou platí, že pokud svátek vychází na začátek, nebo konec týdne (pátek, nebo pondělí) nevaříme. Pokud svátek vychází uprostřed týdne, vaříme. V prosinci obvykle končíme v posledním týdnu před Štědrým dnem a začínáme druhý týden v lednu.

Pro rok 2022 nevaříme tyto dny: 15. 4., 18. 4., 28. 10., 26.12.,  27. 12., 28. 12., 29. 12., 30. 12., 31. 12., ostatní dny vaříme. Máte-li zájem si na svátek odhlásit jídlo, nezapomeňte to udělat 3 pracovní dny předem, děkujeme!

Jakým způsobem uplatnit případnou reklamaci?

Přes veškerou péči, kterou věnujeme přípravě i rozvozu, se může vyskytnout problém. Ozvěte se nám. Pracovníci zákaznického oddělení jistě vše vyřeší k vaší spokojenosti.

Protože se reklamace uplatňují "na dálku", prosíme vás o součinnost. V případě reklamace související s kvalitou jídla nebo balení/obalů žádáme o doložení fotografie (fotografií) dokumentující vzniklý problém. Upozorňujeme, že reklamace obsahu/množství (například nedodání správné kombinace jídel, poškozené obaly aj.) a kvality jídla/senzoriky, lze uplatnit nejpozději v den konzumace. 

Každou reklamací se zodpovědně zabýváme. V případě oprávněné reklamace se mimo kompenzace vždy snažíme určit původ chyby/problému a přijmout opatření vedoucí ke zlepšení situace.

Otázky na způsob konzumace, doplňky, aj.

Jak správně jídlo ohřívat?

Do fólie propíchněte dírky a ohřejte v mikrovlnné troubě. Potřebný čas se liší podle druhu jídla a velikosti porce. Pro rovnoměrné prohřátí jídla doporučujeme použít střední výkon (600-700 W) a delší čas. Při otevírání fólie buďte opatrní, v krabičce může zůstat po ohřevu pára. 

Některá jídla zapékáme ve stříbrných hliníkových miskách – i ty jsou vhodné k ohřívání v mikrovlnné troubě. Některé typy mikrovlnek vyžadují, abyste misku umístili na keramický, nebo skleněný talíř, aby nedocházelo ke kontaktu s konstrukcí mikrovlnky.

Můžete rovněž jídlo ohřívat bez fólie nebo na talířku. Upozorňujeme, že takto ohřáté jídlo je více vysušené. 

Alternativní způsob ohřevu je ve vodní lázni. Aby nedošlo k deformaci nebo spálení plastových obalů, teplota nesmí překročit 90 °C. 

Kdy mám krabičky jíst?

Každý den ve stejnou dobu, v pravidelných rozestupech po cca 3 hodinách. Večeře si dopřejte nejpozději 3 hodiny před spaním. Dodržujte naše dietní desatero.

Proč nevaříte na víkend?

Naše klienty nechceme přehltit krabičkovou dietou. Dovážíme tedy jídla pouze na všední dny a o víkendu si můžete dopřát jídlo, na které máte chuť. Je vhodné dodržet nastavený režim tj. 5 jídel denně s optimálními rozestupy a dostatek tekutin. Inspirace na recepty najdete na našem blogu.

Mohu jíst k dietě další jídla?

Pokud odebíráte celodenní program (tj. 5 jídel) a chcete zhubnout, neměli byste konzumovat další jídlo. Celodenní program pokrývá vhodný příjem energie a obvykle znamená přiměřený a zdravý váhový úbytek. V průběhu dne se můžete dojídat čerstvou zeleninou (až 400 g).

Jaké mohu pít při dietě nápoje? Neobejdu se bez svojí kávy, co mám dělat?

Pijte neslazenou neperlivou vodu nebo ovocné neslazené čaje. Vhodná je i voda ochucená čerstvou pomerančovou nebo citronovou šťávou, cca 3 litry denně. Kávy se nemusíte vzdát. Mléko do kávy je v pořádku, cukr nedoporučujeme. Nepijte alkohol, je velmi kalorický!

Musím vždy objednávat 5 jídel na den? Mohu si objednat i určité kombinace?

Dostupné kombinace jídel najdete u jednotlivých programů.

Jsou krabičky vhodné pouze pro redukci hmotnosti, nebo je mohu jíst trvale?

Naše jídla můžete jíst trvale! Jedná se o zdravou a vyváženou stravu. Rychlý přehled si uděláte pohledem na srovnávací tabulku programů. S výběrem vhodného programu vám rádi pomůžeme.

 

Nenechte si ujít nejdůležitější
novinky o Zdravém stravování

Nebojte se, váš email rozhodně nepřehltíme.
Obvykle zasíláme dvě nejdůležitější zprávy měsíčně.

Vaše data jsou v bezpečí. Přečtěte si více o našich zásadách ochrany osobních údajů.

 

Facebook Zdravého stravováníFacebook Zdravého stravování

+420 517 070 033Po-Čt:  8:00-17:00
Pá:       8:00-16:00
Ne:       12:00-19:00 (pouze dotazy ohledně rozvozu)

info@zdravestravovani.cz


Informace o naší krabičkové dietě


Copyright ©2025 Zdravé stravování s.r.o. | Design IMPnet, realizace Reperio